Najdłuższy wakacyjny festiwal filmowy w Polsce BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane już na półmetku. Przez cały sierpień w polskich kurortach można codziennie oglądać bezpłatnie najciekawsze propozycje kinowe. To jedyne w swoim rodzaju wydarzenie filmowe w Polsce i obowiązkowa atrakcja podczas wakacji nad morzem, w górach i na Mazurach.
Gwiazdy na ekranie i w kurortach
Festiwalowy lipiec obfitował w spotkania z wybitnymi aktorami i aktorkami. Rafał Zawierucha pojawił się na inauguracji w Zakopanem; Jerzy Bończak i Agata Koschmieder odwiedzili Giżycko z filmem „Skołowani”; Robert Więckiewicz, Matylda Giegżno i Dorota Roqueplo spotkali się z widzami w festiwalowej kawiarni Koło Molo opowiadając o kulisach powstania filmu ”Kos”. Na uroczystej Gali w Sopocie statuetkę Diamentowego Klapsa Filmowego - nagrodę festiwalu - otrzymała znakomita polska aktorka Izabela Kuna.
Wkrótce kolejna okazja do spotkania z gwiazdą – na pokazie kultowej polskiej komedii romantycznej „Nigdy w życiu!”, prezentowanej w ramach środowej sekcji „Made in Poland”. Już 14 sierpnia w Sopocie pojawi się odtwórca głównej roli Artur Żmijewski.
Filmowe wieczory w 7 cyklach tematycznych
W drugiej połowie wakacji podczas 70 seansów zostanie wyświetlone ponad 30 tytułów. Wśród nich m.in.: „Barbie”, „Kiler”, „Batman - Mroczny rycerz”, „Aftersun”, „Joker”, „Legalna blondynka”, „La La Land” i „Elvis”. Repertuar festiwalu został tradycyjnie podzielony na dni tematyczne, z których aż trzy - wtorki, czwartki i niedziele - odbywają się pod patronatem Banku BNP Paribas. „Oscarowym piątkom” patronują marki NEONAIL i NEO MAKE UP, które - dbając o hollywoodzki look widzów – zapraszają w każdy piątek do Beauty Corner w kawiarni festiwalowej. Na szczęśliwców czekają vouchery rabatowe oraz niespodzianki na leżakach kinowych. W sobotnie wieczory na ekranach pojawiają się „Filmowe Hity Max” z najlepszym kinem rozrywkowym, dostępnym na co dzień w nowym serwisie streamingowym Max. Natomiast we wszystkie poniedziałki wakacji festiwal zaprasza całe rodziny na „Kino familijne”.
- Tylko w pierwszym tygodniu sierpnia wraz z aktorkami i aktorami filmów z cyklu „Dobre decyzje”, „Kobieta z kamerą” oraz „We love Cinema” widzowie odwiedzą Rzym, Wersal, Kraków i Paryż. Będą świadkami miłosnych uniesień, partnerskich kryzysów, łamania konwenansów, wrażliwości i trudnych do wytłumaczenia przeczuć. Takie właśnie jest kino. Przekracza granice, ujmuje w obrazy to, co trudno zdefiniować, celebruje różnorodność, pomaga zrozumieć świat. Właśnie dlatego jako Grupa BNP Paribas już od ponad 100 lat jesteśmy mecenasem sztuki filmowej i angażujemy się w jej rozwój - mówi Małgorzata Wasiuk, dyrektorka Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji w Banku BNP Paribas.
W sierpniu seanse o pół godziny wcześniej
Rytm festiwalowych pokazów filmowych wyznaczają zachody słońca, nieco wcześniejsze niż w lipcu. Dostosowując się do cyklu natury, festiwal przyspiesza wszystkie sierpniowe seanse w każdej lokalizacji o pół godziny. Na sopockim Molo będzie można zasiąść wygodnie przed dużym ekranem już o 21:30. Kino z widokiem na Giewont na Placu Niepodległości przy zakopiańskich Krupówkach startuje o 21:00, podobnie jak w giżyckiej Ekomarinie, gdzie we wtorki oraz środy można przypłynąć i obejrzeć filmy w jedynym w Europie kinie jachtowym.
- Bardzo się cieszę, że filmową atmosferę w polskich kurortach można poczuć zarówno podczas
wieczornych pokazów, jak i w ciągu dnia. Niespodzianki i atrakcje, które przygotowaliśmy, a zwłaszcza otwarte dla publiczności spotkania z gwiazdami, przyciągają młodszych i starszych fanów kina. Obiecujemy utrzymać tempo i raczyć widzów filmowymi emocjami do końca wakacji - mówi twórca Festiwalu i prezes Outdoor Cinema Paweł Adamski.
Festiwal nowej mobilności
W tym roku festiwal kontynuuje współpracę z Arval Service Lease Polska, spółką z Grupy BNP Paribas specjalizującą się w długoterminowym wynajmie pojazdów i dostarczającą różne formy mobilności. Festiwalowe ekipy w Sopocie, Zakopanem i Giżycku korzystają z rowerów i skuterów elektrycznych w ramach usługi Arval Mobility Hub. Dodatkowo, dbając o niskoemisyjność i czyste powietrze, obsługa techniczna podróżuje pomiędzy lokalizacjami elektrycznymi samochodami i VAN-ami.
Pełny repertuar, harmonogram projekcji i zwiastuny filmów na stronie www.kinoletnie.pl Aktualności, relacje i ciekawostki dostępne na Facebooku i Instagramie @BNPParibasKinoLetnie. Wszystkie wydarzenia są bezpłatne, obowiązuje jedynie bilet wstępu na Molo w Sopocie.
Organizator: Outdoor Cinema
Partner tytularny: Bank BNP Paribas
Partner strategiczny: TVN Warner Bros. Discovery
Patroni medialni: Max, Chillizet, Meloradio, Filmweb, Viva!, Party, Polki.pl, Wizaż.pl, Kino, Wirtualna Polska
Sponsorzy: Coca-Cola, Koral, NEONAIL
Hotele partnerskie: My Story Sopot Apartments, My Story Gdynia Hotel, Nosalowy Hotele, Nosalowy Park
Hotel & Spa, Nosalowy Dwór Resort & Spa, Hotel St. Bruno
Kino partnerskie: Nowa Fala w Giżycku
Kawiarnia festiwalowa: Koło Molo w Sopocie
Partnerzy lokalni: Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Zakopiańskie Centrum Kultury, Molo w Sopocie, Państwowa Galeria Sztuki, Urząd Miejski w Giżycku i Giżyckie Centrum Kultury
Partnerzy: Jawor Parkiet, Polargos, KoKo Kamper, Żegluga Mazurska, Bertrand, Isabella, Ravensburger
O bezpieczeństwo festiwalu dba: Solid Security
Dostawca nowej mobilności: Arval
Partner kina jachtowego: Skyboat